Potatisplättar

Vart riktigt sugen på hemmagjorda potatisplättar idag, så jag ställde mig och kokade potatis! :)
Liam tyckte dom var riktigt goda han också, och inte nog med det.
Liam är TOKIG i rårivna morötter! (haha)
Mamma´s lilla goóunge! ♥

Till 4 personer:

500 g kokt potatis
1 dl grädde/matlagningsgrädde
2 ägg
2 msk vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 krm salt
4 msk smör
lingon till servering

Skala potatisen och riv eller pressa den.
Tillsätt mjölk, grädde, ägg, mjöl, bakpulver och salt.
Rör till en jämn smet.
Smält lite smör i en medelvarm stekpanna.
Klicka ner smet direkt i stekpannan med en stor sked.
Platta till smeten och stek plättarna vackert gyllenbruna.

Servera potatisplättarna med lingon, rårivna morötter och lite keso! :)

Det är det jag har till mina plättar och det är riktigt smarrigt! :)

 

Nu blir det mys med klimpen innan godnattvällingen och sängen! ♥

Hoppas han kan somna ikväll!



Kommentarer
Emma (mamma till Viggo)

Åå, potatisplättar är ju såå gott :) är det enkelt att göra?

2010-02-16 @ 10:44:14
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0